vrijdag 22 juni 2012

Dagje Volendam en Marken

Vandaag was het dan zover, op bezoek in Volendam en Marken. We verzamelden om half 11 bij de klompmakerij in Marken en gingen met z'n allen op de foto, natuurlijk bij een grote klomp. Vervolgens kregen we een leuke rondleiding door Marken. Ik vind die huizen heel bijzonder, heel leuk dat een dorp allemaal dezelfde woningbouw heeft. Ook vind ik het grappig hoe ze de was buiten ophangen. Twee touwen zo strak in elkaar gedraaid dat de was er gewoon tussen blijft hangen. Eigenlijk zouden we ook nog naar de bekende vuurtoren gaan, maar het regende en stormde zo hard, dat ze besloten hebben om terug te keren naar de haven. Daar besloten Melina, Kristel, Tamara en ik om binnen lekker een kop warme chocolademelk met slagroom te drinken, heerlijk!
Vervolgens werden we geroepen; lunchtijd. De organisatie had broodjes gesmeerd en we kregen ook nog een pakje drinken en een appel. Echt top geregeld. Daarna begon de zeiltocht richting Volendam. Schipper Jos vertelde vol enthousiasme over de boot en de bijbehorende geschiedenis. Een erg interessant verhaal. Erg jammer dat het zo hard waaide en regende. De reis begon droog en toen zat iedereen lekker buiten op de boot, maar zodra het ging regenen vluchtte iedereen naar binnen. Een nadeel was dat je daar toch wel zeeziek werd. Maar ik wilde natuurlijk geen nat pak, dus bleef ik net zo lang binnen totdat het droog was. En dat werd het uiteindelijk ook. Eenmaal aangekomen in Volendam ging iedereen zijn eigen weg. Sommige aten een visje, deden ergens een drankje of gingen naar huis. Maar wij gingen op de foto in klederdracht. We hadden de grootste lol toen we die jurken aankregen en gingen ook nog op de foto met Aziatische toeristen. We sloten de dag af met een wijntje in de kroeg. Ik vond het echt een hele leuke excursie en ik heb ontzettend veel lol gehad. Van de foto's heb ik een leuk filmpje gemaakt en passende muziek. kijk en geniet net zoals wij hebben gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten