zondag 24 juni 2012

Reflectie

Gedurende de eerste periode werd ons veel informatie gegeven die werd getoetst in de kennistoets. In de afgelopen periode moest alle kennis uit beide perioden toegepast worden in de casustoets.
De lessen van Marco hebben mij heel veel geleerd over marketing en e-commerce en dit heb ik goed kunnen gebruiken voor de interne opdracht. ook moesten we bij hem zelf een deel uit het boek presenteren aan de klas. Dit vond ik een goede manier, omdat je je zo heel erg verdiept in de kennis en het vervolgens aan je klasgenoten moet uitleggen. Bovendien moesten we ons aanmelden voor een digitaal nieuwsbrief over nieuws uit de reisbranche gecombineerd met e-commerce. Ik heb mij aangemeld voor Tnooz en kreeg zo'n beetje om de dag een nieuwsbrief met een aantal interessante artikelen. Die artikelen had ik meegenomen naar de les, alleen ben ik soms een schijterd en heb ik ze niet uitgelegd tijdens de les. De lessen van Karen vond ik erg interessant, want die waren puur gericht op touroperating. Zo weet ik nu precies hoe bijvoorbeeld inkoop en distributie bij een touroperator werkt. De lessen van Gijs werden vaak overgenomen door gastcolleges van onder andere Frank en Elise. Leuk, want zo leer je mensen die nu in de branche werken kennen en kreeg je te horen wat zij interessant worden en waar zij zich voor inzetten. ik ben erg blij dat ik deze minor gekozen heb, want ik heb mij nu nog verder verdiept op touroperating in combinatie met e-commerce. Handig voor later, want dan kan geen enkel bedrijf meer zonder e-commerce en dan ben ik iemand die daar een hoop verstand van heeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten